Aura-Oasis - - Studie en onderzoek van paranormale fenomenen

donderdag 24 mei 2012

Kenmerken van een geest in huis. 2

Spookt het? Deel 2

We hadden het al over onverklaarbare geluiden en veelvuldige elektrische storingen in woningen, maar er zijn vaak ook nog andere feiten.
Niet alleen kunnen elektrische storingen optreden, maar ook kan een licht in een kamer dat uit was, ineens aangeschakeld staan. Het verschil met de elektrische storing is dat het licht aangedaan is, vaak met de schakelaar. Natuurlijk kan dat ook met toestellen zoals de wasmachine of keukentoestellen.
Het meest komt het echter voor dat radio of tv vanzelf aangezet wordt en er geen elektrische storing verantwoordelijk is.
Geesten kunnen heel inventief zijn om iemand buiten te krijgen. Zo kunnen ze ook energiemeters zoals van elektriciteit of gas laten tollen. Ik ken zo'n geval waar de gasmeter elektronisch was en welke je zo kon zien doordraaien. Ondanks deze twee keer vervangen was, bleef de gasrekening enorm hoog tegenover dat de temperatuur in de woning heel sober was.

Net zoals je kan ontdekken dat ergens blijkbaar een licht brandt terwijl je dat uitgedaan had, kunnen ook deuren open of dicht zijn waar je bijna zeker van was dat je ze zo niet hebt achtergelaten. Bij één enkel voorval besluit je natuurlijk niet dat het spookt, want er kan een natuurlijke verklaring zijn of je kan het zelf gedaan hebben zonder dat je het nog weet. Dit zijn zaken die moeten opgevolgd worden. Soms kan het sluiten van deuren met een harde klap gebeuren en zonder dat tocht een verklaring kan zijn.
Het komt ook voor dat buitendeuren nooit meer in het slot te houden zijn en dus regelmatig weer open staan, terwijl de deur perfect sluit en niet vanzelf uit het slot kan.
Net zoals dat met deuren gebeurt kan dat ook met kastdeuren of laden. Vaker komt het echter voor dat bepaalde kaders erg schuin gaan hangen. Ik maakte het ook ooit mee dat terwijl ik erbij was, 3 kaders van de muur vielen zonder dat daar een zinnige verklaring voor gevonden kan worden zoals bijv. trillingen of slechte bevestigingen.

Bij huisdieren of bij kinderen kan je soms opmerken dat ze met hun ogen iets volgen of dat ze zich zelfs bang gaan verbergen. Het is uiteraard niet gemakkelijk om uit te maken wat ze zien en of er wel iets spookachtigs verantwoordelijk is. Soms wil een huisdier een bepaalde kamer niet in of grommen of blaffen ze naar iets.

Zoals bij alles is slechts het aantal voorvallen en de combinatie met andere vreemde feiten enigszins overtuigend al hebben we nog meer signalen die erop kunnen wijzen dat er iets in je huis is. 

2 opmerkingen:

  1. Goeden morgen, Een maand geleden werd ik opgeschrikt door een zware bonk op de slaapkamer verdieping terwijl ik na middernacht nog op de pc aan het werken was. Ik ging kijken en eerst niets speciaals , dan zag ik een kader tegen de grond liggen niet stuk. Heb hem laten liggen met het gedacht dat deze met nagel of kram uit de muur was gevallen, 's morgens wist mijn vrouw te vertellen toen ik al werken was dat de haak nog in de muur zat en de bevestiging normaal op de kader. Nu gisteren nacht gebeurde het zelfde met een kader naast het bed van mijn 13 jarige zoon alle bevestigingen normaal, doch een kil gevoel boven. Deze dingen doen zich raar maar waar voor na het overlijden van mijn schoonmoeder Coletta die op 26 sept lln is gestorven. Of dat er wat met te maken heeft weet ik niet want we hebben allen een zeer goede band met haar gehad. Maar toch maakt mij dit wat beangstigend.
    Graag Uw advies;
    Gr, Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Peter

      Was dat kil gevoel, erg kil? En op welke manier is je schoonmoeder gestorven? Waren er nog onafgewerkte zaken?
      Ik kan je niet antwoorden langs email want ik zie je adres niet, maar je kan me wel gemakkelijk contacteren via www.aura-oasis.be en "contact-hulp". Doe maar, het is volledig vrij en kosteloos. Daarna kan ik je rechtstreeks persoonlijk via mail bereiken.

      Denis

      Verwijderen